Week 6

7 juni 2016 - Kopenhagen, Denemarken

Qua werk was het een zeer rustig weekje dus zijn we erg opgeschoten met onze opdrachten. Omdat we vonden dat een beetje in een sleur kwamen hadden wij besloten om een weekendje naar Kopenhagen te gaan. Wij snappen dat dit Denemarken is en niet Zweden, maar het was dichterbij dan andere grote steden. Eerst 20 minuutjes met de boot en daarna drie kwartier met de trein en we zaten in het centrum.
Van te voren hadden wij een kamer geboekt bij een hostel vlakbij het station. Heel luxe was het niet letterlijk twee bedden en wc waar direct boven de douchekop zat. Beneden had je een heel gezellige bar met alleen maar jong volk van over heel de wereld. Blijkbaar zijn hostels populair bij reizende jongeren.
Wij waren allebei zeer onder de indruk van de stad. Alles is gewoon mooi. Je komt geen straatje tegen dat je denkt:"joh dit ziet er niet uit". Na Rotterdam is dit voor mij de mooiste stad waar ik ooit ben geweest. Parijs en Londen zijn er niks bij.
We hebben alle plekjes wel gezien waar je als toerist moet zijn geweest, zoals de zeemeermin, dat haventje met de gekleurde huizen, een hippiedorp in het midden van de stad en een gigantisch paleis.

Over het algemeen was dit zeker een ervaring die ik nooit ga vergeten. Hierna nog lekker een anderhalf weekje werken en dan weer terug naar het mooie Westland.

Van het hippiedorp zijn geen foto's want dit was niet toegestaan.

1. Nicolle Drost:
    8 juni 2016
    Ha Hugo, Kopenhagen wat een fijne stad is dat he?
    Goed dat jullie er zijn geweest!
    Het is zo'n stad waar je altijd nog een keer naar toe terug wil!
    Nog anderhalve week stage, zal wel lukken toch?
    Groet'Nicolle