Week 5

30 mei 2016 - Helsingborg, Zweden

In deze week was goed te zien dat de drukke periode er nu wel op zit hier. Dit gebeurde voor mijn gevoel van de één op de andere dag. Eerst hadden wij nog een volle voorraad staan en de hele week genoeg te doen van 8 tot 5, maar nu zijn we meestal wel voor vier uur klaar en de voorraad is compleet verdwenen. Deze is bijna compleet weer terug naar Nederland gestuurd om weer te laten veilen. Dit betekende wel dat wij nu volop tijd hebben voor onze stage opdrachten. In eerste instantie was er wat verwarring, omdat Sem en ik twee verschillende opdrachten hadden, maar dit is al opgehelderd. De achterstallige opdrachten die ik nog had vanuit het eerste jaar en de vorige stage zijn volledig besproken, behandeld en ondertekend. Wij schatten zelf in dat de resterende opdrachten klaar zullen zijn tegen het einde van deze week.

Ik heb vooral zin om een flowchart te maken van de huidige bedrijfsvoering, omdat ik dit in mijn vorige stage ook heb behandeld en ik dit erg leuk vond. Het geeft mij een duidelijker beeld van de processtromen en ik hoop dat ik er verbeteringen in kan vinden. Ik en Sem hebben tot nu toe twee keer de planning gedaan en we hebben hier al veel van geleerd. Ja we moeten wel twee uur eerder opstaan om alles te regelen, maar alles verliep wel vloeiender  dan normaal. Onze stagebegeleider vond dit ook. Het enigste is dat het aansturen van je collega's soms wat moeilijk verloopt. Dit komt volgens mij door een gebrek aan motivatie. De resterende jongens zien deze baan als tussenstop tot er wat langs komt wat beter betaald. Ze zien het niet als een kans om door te groeien binnen het bedrijf.
In de tijd dat wij hier zijn, zijn er nu al twee jongens weggegaan voor een beter betalende baan en de rest werkt hier nog korter dan drie maanden. Mijn volgende leerdoel zal dan ook zijn of ik hier een oplossing voor kan vinden.

1. Nicolle Drost:
    30 mei 2016
    Zo Hugo dat is een uitdaging: het personeel binden aan het bedrijf! Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden die jij ziet!
    Werken met een flowchart kan enorm helpen!
    Succes ermee! Gaaf dat je de uitdaging zoekt
    Groet
    Nicolle